tisdag 17 december 2019

Boktips



"Ninja Timmy och de stulna skratten" handlar om en katt som har uppfunnit en apelsinskalare. När han och hans kompisar ska sälja apelsinskalaren till frukthandlaren så blir den stulen. Timmys kompisar flyr och Timmy blir lämnad ensam i staden. Så börjar berättelsen!
Boken var mer spännande än jag trodde. Jag rekommenderar den!
Mira (bokrådsrepresentant)

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

"Superkorta skräckisar" är en rolig bok för dig som just lärt dig läsa.
/Måns (bokrådsrepresentant)



Ylvania handlar om en adopterad tjej. Hon bor i sagostaden Ylvania. Hon och hennes vänner måste möta ett monster. Böckerna är jättebra och spännande.
/Iris åk 5 (bokrådsrepresentant)



Rolergirl handlar om en tjej som vill lära sig att åka rullskridskor och vara med på rolerderby. Hon börjar träna som en galning! Den är bra för att den är rolig och udda.
Ella åk 5 (elevrådsrepresentant)

Bilden kan innehålla: 6 personer, personer som ler

Den här boken är bra för att den handlar om tolerans, det betyder att man inte tänker illa om någon. Den är lite rolig tycker jag.
/Mira åk 3 (bokrådsrepresentant)

Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, personer som sitter och inomhus

Jag vill tipsa om Kung Arthur och riddarna kring det runda bordet. Den handlar om ett svärd i en sten. Ingen kan ta upp svärdet förutom en speciell kille som heter Arthur. Arthur blir kung och tvingas strida mot rövare, drakar och häxor. 
/Anthony åk 5

Bilden kan innehålla: 1 person

Boktips: Wonder Woman
Den är jättebra. Man får veta hur allt började med Wonder Woman. Hon är snäll och modig. Min lillebror älskade också den. Jag läste den för honom. 
/ Alma klass 2a