onsdag 12 oktober 2016

Musik är glädje


Idag såg F-3 föreställningen Ur-kul.

Vart tar tiden vägen när man sover? Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren? Och hur många straxar går det på en kvart?
Detta är bara några av de stora frågor som ni kanske får svar på i denna tidskrävande föreställning om tid, på gott och ont, på allvar och på kul. Lika väl som att tiden kan vara inne så kan den ju ha gått ut. Och tänk vad tiden kan gå! Den kan ju både gå fort och långsamt. Rätt och fel. Framåt och bakåt. Den kan till och med stå still. Fast det hoppas vi såklart att den inte gör i denna klockrena och efterlängtade nyuppsättning av Dunsö Kapells klassiker med massor av härlig musik och underfundiga texter av Per Dunsö.
Niklas Holtne, Mia Moilanen, Karl Ingvarsson och Victor Berg sjöng, spelade och dansade för oss.
Text och musik: Per Dunsö

"Jag blev glad när de sjöng." - Nora klass 1

"Jag undrar en sak... Tiden kan väl bara gå baklänges om det är fel på klockan?" - Melker klass 1


 



"Jag tyckte att det var skönt när dom spelade musik."
"Jag hörde musik. Jag tyckte att det var kul. Ur-kul föreställningen."
"Jag har varit på teater. De som sjöng var ur-kul."
"Jag har varit på teater. Det var kul. Ur-kul."
"Jag tyckte att det var avslappnande."
"Ur-kul."
"Jag har varit på teater. Jag kände smaken av glass."
"Jag var på teater. Jag kände många känslor. Kram. Glädje"